منابع آزمون دستیاری و آزمون ارتقا و بورد را چگونه بخوانیم؟

امروزه ، کسب موفقیت در آزمون های دستیاری و آزمون ارتقا و بورد یکی از دغدغه های تحصیل کنندگان رشته پزشکی است . مشغله های کاری و حاشیه ایی دنیای امروز بعلاوه ازدیاد منابع آزمون دستیاری شانس موفقیت در آزمون های پزشکی را متاثر ساخته است . جالب است بدانید اصولی که برای موفقیت در آزمون ارتقا و بورد  و مطالعه صحیح منابع آزمون دستیاری می بایست رعایت شود ، تفاوتی با شیوه هایی که برای قبولی در سایر آزمون ها ندارد .  همه ی ما  برای موفقیت در آزمون هایی که با آنها مواجه بودیم ، ممکن است راه‌های عجیب غریبی را هم امتحان کرده ایم . مثلا گاهی خود را برای درس خواندن در کتابخانه حبس کرده ایم  ، اما روشهای بهتر از این هم برای پذیرش دستیاری  وجود دارد! بنابراین، با بکارگیری این روش‌های ثابت شده از نظر علمی می‌توانید بدون هیچ ترسی از هر آزمون از جمله آزمون ارتقا و بورد سربلند بیرون بیایید و منابع آزمون دستیاری را بخوبی مطالعه کنید.

۱. پیش از خواب مطالعه کنید

قصه‌های شبانه دوران کودکی برای اکثر ما خاطرات خوشی به همراه داشته است. اینک شما هم ، برای چند دقیقه پیش از به خواب رفتن به مطالعه‌ی منابع آزمون ارتقا و بورد بپردازید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تقویت می‌کند در نتیجه با این کار ما هرچیزی را که دقیقا پیش از خواب مرور کرده‌ایم به خاطر خواهیم آورد. اما سعی نکنید که کل کار خود را به رختخواب‌تان منتقل کنید، چرا که این کار داشتن یک خواب خوب شبانه را دشوارتر می‌کند.

مطلب پیشنهادی: همایش آسکی چیست؟

۲. با فاصله‌ی زمانی برنامه‌ریزی شده منابع آزمون دستیاری و آزمون ارتقا و بورد را بخوانید.

روش یادگیری تازه‌ای به نام تکرار با فاصله وجود دارد که در این روش اطلاعات منابع آزمون دستیاری به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌شود و در یک دوره‌ی زمانی طولانی‌مدت دائما مرور می‌شوند. برای آزمون ارتقا و بورد مطالبی را که می بایست به خاطر بسپارید ، به قسمت های کوچکتر تقسیم کرده و در فواصل منظم فرا بگیرید.

 

۳. داستان سرایی و قصه گویی کنید.

برای موفقیت در آزمون ارتقا و بورد منابع و  محتواهایی را که حتما باید از به یاد داشته باشید را ، به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات آن مطلب برای شما معنای بیشتر پیدا کنند.

۴. مکان مطالعه خود را تغییر بدهید.

طبق تحقیقات انجام شده ، مطالعه‌ی یک مطلب در مکان‌های مختلف در هر روز احتمال فراموشی آن مطلب را کاهش می‌دهد. هر بار که ما مکان مطالعه‌ی خود را تغییر می‌دهیم (مثلا از کتابخانه به کافی‌شاپ یا از کافی‌شاپ به پارک)، مغز خود را وادار می‌کنیم که هر بار ارتباط تازه‌ای با مطلب تشکیل دهد، درنتیجه آن مطلب یه یک خاطره‌ی قوی‌تر تبدیل می‌شود.

۵. سرفصل های مطالعه خود را جابجا کنید.

فقط به یک موضوع و محتوا نپردازید، هر بار مطالب گوناگونی را مطالعه کنید. این تکنیک ما را آماده می‌کند تا از یک استراتژی درست برای یافتن راه‌حل مسئله‌ی خود استفاده کنیم.

در روزهای آینده به بررسی راهکارهای دیگر که میتواند در صورت رعایت و اجرای مناسب، موفقیت شما را در مطالعه منابع آزمون دستیاری و آزمون ارتقا و بورد تضمین کند ، خواهیم پرداخت .

 

⁠ ✅محصولات و کتب 98 رهپویان شریف✅

📘کتب کیمیا:
مجموعه ای کامل از سئوالات ارتقاء و بورد کلیه قطب ها، به همراه پاسخ های کاملا تشریحی،

📗کتب اکسیر:
مجموعه سوالات ارتقاء و بورد با پاسخ تشریحی می باشد.

📙کتب سیمیا:
گنجینه سوالات طبقه بندی شده سالهای قبل آزمون های فوق تخصصی

📱فلش کارتهای آمادگی آزمون دستیاری و تخصص:
دسترسی همیشگی و آسان به منابع ،یادگیری مداوم و دائمی

📝آزمون های آزمایشی آنلاین،سوالات شبیه سازی شده همراه با پاسخ های کلیدی و تشریحی

✅برای دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات و آگاهی از شرایط استثنایی فروش با شماره زیر تماس بگیرید👇🏻
☎️02166908000

https://t.me/drsharif_org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *