جزوات و کتب آزمون ارتقاء و بورد، باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

کتاب کیمیای هوشمند

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

قصد دارید به ‌صورت کاملاً جدی برای آزمون ارتقاء و بورد آماده شوید و از هفت خان آن به سلامت بگذرید؟ پس احتمالاً در فکر خرید جزوات و کتب آمادگی آزمون ارتقاء و بورد هستید و سری به بازار کتاب زده‌اید و یا از دوستان و اساتید درباره بهترین کتاب‌های موجود در بازار، سوال کرده‌اید.

به شما حق می‌دهیم که در بازار نشر، انتخاب جزوه و کتب مناسب آمادگی آزمون ارتقاء و بورد ، کمی برای شما دشوار باشد. در مطلب «برای آزمون ارتقاء و بورد چه بخوانیم؟» کمی درباره ویژگی این دسته از کتب و جزوات توضیح داده‌ایم، اما در این پست به‌صورت کامل درباره ۵ ویژگی مهمی که این کتابها باید داشته باشند، نوشته‌ایم.  با ما همراه باشید.

۱. ترجمه و تالیف لازم و ملزوم یکدیگرند

اولین تصور داوطلبان از جزوات و کتاب‌های آزمون ارتقاء و بورد تخصصی، مجموعه‌ای از منابع این آزمون است که توسط مترجمان، ترجمه و گردآوری شده است. گرچه بسیاری از کتب موجود در بازار نیز با همین ویژگی به‌فروش می‌رسد، اما این گونه کتب کمک شایانی برای کسب موفقیت و آمادگی این آزمونها به شما نمی‌کند.

جزوات آزمون ارتقاء و بورد باید توسط مترجمان کاملا مسلط، رتبه‌های برتر، اساتید و هیئت علمی توانمند دانشگاه‌ها، ترجمه و تالیف شود. ترجمه فقط کافی نیست و در بسیاری از مباحث لازم است برای درک بهتر موضوع، شرح درس و خلاصه مفهومی به رفرنس‌های ترجمه شده، اضافه گردد .

۲. جزوات و کتاب‌های آزمون ارتقاء و بورد باید جامع و کامل باشند

اگر اولین باری است که قصد شرکت در آزمون ارتقاء و بورد و خرید منابع، جزوات و کتب این آزمون را دارید، باید توجه کنید که فقط در برخی از کتاب‌های موجود در بازار،  به تمام سرفصل‌ها و مباحث‌ کلیدی و مهم پرداخته‌ شده است و  بسیاری دیگر از آن کتاب‌ها، تنها به بخشی از مباحث اشاره کرده‌اند.

پیشنهاد ما مقایسه کتب و جزوات قابل دسترس با یکدیگر است. مثلاً اگر قصد دارید برای رشته جراحی عمومی یا طب اورژانس در آزمون ارتقاء و بورد شرکت کنید، سری به سایت‌های فروش کتب آمادگی آزمون ارتقاء و بورد بزنید و لیست سرفصل‌ها را با دقت ملاحظه و سپس مقایسه کنید.

اگر در مقایسه به نتیجه دلخواه نرسیدید با دفتر مرکزی انتشارات موسسه رهپویان شریف تماس بگیرید، تا با ارتباط با مشاوران با تجربه ابهامات شما کاملا مرتفع گردد.

۳. به‌روزرسانی هر ساله کتاب‌های آزمون ارتقاء و بورد ضروری است

با نگاه کلی به منابع آزمون ارتقاء و بورد ممکن است گمان کنید چون هر سال مباحث و سرفصل‌های تکراری از طرف سازمان سنجش اعلام می‌شود پس خرید جزوات و کتب آمادگی آزمون ارتقاء برای سال جدید چندان به‌صرفه و منطقی نیست، اما اصلاً اینطور نیست.

متاسفانه بسیاری از موسسات با تمرکز بر این ذهنیت داوطلبان و برای کاهش هزینه، بدون انجام ویرایش، تالیف و به‌روزرسانی محتوای کتب، یک جزوه یا کتاب را بدون هیچ تغییری فقط تجدید چاپ می‌کنند.

مجدداً به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش مقایسه و مشاوره استفاده کنید. در موسسه رهپویان شریف کتب و جزوات هر سال علاوه بر دو بار ویرایش و نمونه خوانی، شرح مباحث، سرفصل‌ها و سوالات جدید بازنگری و گردآوری می‌شود. طبیعی است که در این حالت اشتباهات احتمالی کمتر شده و مباحث دقیق‌تر ارائه می‌شود.

خرسندیم که بسیاری از پزشکان گرچه در سالهای گذشته از سری کتاب‌های کیمیا هوشمند و اکسیر استفاده کرده‌اند، اما چنانچه مجدداً قصد شرکت در آزمون ارتقاء و بورد و یا قصد آشنایی با رفرنس‌های جدید رشته تخصصی خود را داشته باشند، مجموعه کتب کیمیا هوشمند سال جدید را نیز خریداری می‌کنند.

۴. سوالات طبقه‌بندی شده در پایان هر مبحث

بررسی میزان یادگیری هر مبحث نیاز به تست زدن و مشاهده سوالات آزمون‌های سال‌های گذشته دارد. اگر بخواهید سوالات هر مبحث را از میان تمام آزمون‌ها پیدا کنید، قطعاً وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. در یک جزوه خوب سوالات براساس مباحث طبقه‌بندی و در پایان هر مبحث می‌آید.

حتی وجود سوالات در کتب به تنهایی کافی نیست، بلکه پاسخ‌های تشریحی صحیح که توسط اساتید و رتبه‌های برتر نوشته می‌شود به خواننده کمک می‌کند تا بتواند ارزیابی دقیقی از خود را داشته باشد.

۵. کتاب‌های آمادگی آزمون و ارتقاء بدون تصویر و نمودار کارایی ندارد

حتماً موافقید که وجود نمودار و تصویر برای یادگیری و توضیح مباحث بسیار ضروریست. در نظر بگیرید که کتاب اکوکاردیوگرافی در رشته قلب هیچ تصویری از داپلر ورید کبدی نداشته باشد. یادگیری و درک مبحث Constrictive Pericarditis چطور محقق می‌شود؟ بنابراین یکی از مزیت های کتب آموزشی موسسه رهپویان شریف درج تصاویر آموزشی در مباحث رشته های مختلف است.

برای مشاوره و تهیه محصولات آمادگی آزمون ارتقا و بورد تخصصی با شماره 0216690800 تماس حاصل نمایید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *