برای آزمون ارتقاء و بورد چه بخوانیم؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

پزشکان زیادی در تلاش برای آمادگی آزمون ارتقاء و بورد و دریافت بورد تخصصی هستند. متقاضیان بورد تخصصی غالباً با نگاه بر منابع آزمون ارتقاء و بورد همان سال، شروع به خریداری کتب رفرنس و یا کتب و جزوات آمادگی آزمون ارتقاء و بورد می‌کنند.اما چالش اصلی پزشکان در این برهه آن است که دقیقاً برای موفقیت در آزمون ارتقاء و بورد چه چیزی بخوانیم و کدام کتب در مدت زمان کوتاه بیشترین اثربخشی را برای ما دارد؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که کدام منابع با چه ویژگی‌هایی موفقیت در آزمون ارتقاء و بورد را تضمین می‌کند.

کتب رفرنس لاتین یا کتب جامع آزمون ارتقاء و بورد ؟

اگر قصد دارید برای آمادگی آزمون ارتقاء و بورد، از کتب رفرنس لاتین استفاده کنید. باید حتماً زمان، فرصت کافی برای مطالعه و تسلط بالا به زبان انگلیسی داشته باشید. در کنار این موارد تمرکز و تعامل با سایر همکاران پزشک به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از سرفصل‌ها و محتوای کتب داشته باشید.

به تجربه دریافته‌ایم که استفاده از کتب رفرنس لاتین به دلیل مشغله زیاد کاری و ذهنی پزشکان عملاً غیرممکن است. بنابراین استفاده از کتب جامع آزمون ارتقاء و بورد جایگزین مناسبی برای آغاز درس خواندن است.

اما سوال طلایی این است که کدام کتاب و جزوات برای آمادگی آزمون ارتقاء و بورد بهتر است؟!

کسی دوست ندارد کتاب یا جزوه‌ای را خریداری کند که برای درک مفاهیم و اصطلاح‌ها نیاز به مطابقت با کتب اصلی داشته باشد. به عبارتی دیگر یکی از ویژگی‌های کتب جامع برای آمادگی آزمون ارتقاء و بورد روان بودن متن کتاب و ترجمه صحیح است، به نحوی که پزشک با خواندن آن کتاب درک دقیقی از مباحث به‌دست آورد.

بنابراین ضروریست که کتب ارتقاء و بورد زیرنظر اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و رتبه‌های برتر بورد تخصصی گردآوری، ترجمه و تالیف شود. توجه داشته باشید که خواندن ترجمه صرف محتوای کتاب برای موفقیت در آزمون ارتقاء و بورد کافی نیست.

در کتب کیمیا این نکته به خوبی دیده شده است بنابراین مواردی از سرفصل‌های کتاب که نیاز به شرح بیشتری دارد توسط اساتید بررسی وتالیف شده است. در سری کتب کیمیا شرح درس و خلاصه مفهومی از رفرنس اعلام شده و در پایان هر مبحث سوالات ارتقاء و بورد مرتبط با همان مبحث به همراه پاسخ تشریحی آمده است.

از سوالات آزمون ارتقاء و بورد چطور استفاده کنیم؟

برخی از پزشکان با خریداری و مطالعه سوالات آزمون ارتقاء و بورد در ادوار گذشته دو هدف را دنبال می‌کنند:

  1. سنجش سطح آمادگی برای حضور در آزمون ارتقاء و بورد
  2. آشنایی با سوالات و یادگیری نکات براساس پاسخ‌ها

در هر دو حالت متقاضی بورد تخصصی می‌تواند با کتب سوالات ارتقاء در فرصتی کوتاه، مطالعات قبلی خود را بازنگری کند و نکات جدیدی را یاد بگیرید که ممکن است تا پیش از این به آنها توجه نداشته است.

جمع آوری سوالات ارتقاء و بورد بالاخص در میان دو آزمون کار زمانبری است بنابراین موسسه رهپویان شریف هر ساله به محض اتمام آزمون‌های ارتقاء در کلیه قطب‌های کشوری برای استفاده رزیدنت‌های سال چهار جهت آزمون بورد تخصصی و همچنین آزمون‌های ارتقاء و بورد سال بعد گردآوری می‌کند.

کتب کیمیا در تمام رشته‌های ارتوپدی، اطفال، اورولوژی، بیهوشی، پاتولوژی، پوست، جراحی، چشم، داخلی، رادیولوژی، رادیوتراپی، روانپزشکی، زنان، طب اورژانس، طب فیزیکی، عفونی، قلب، گوش، حلق و بینی و نورولوژی در دسترس داوطلبان قرار دارد.

مرور و رفع اشکال با مشاهده فیلم جلسات رفرنس خوانی

می‌دانیم که وقتی مشکل کمبود زمان برای درس خواندن آزمون ارتقاء و بورد مطرح می‌شود دقیقاً چه مختصات و ویژگی‌هایی دارد. بسیاری از پزشکان به همین دلیل اضطراب بسیاری را تحمل می‌کنند زیرا فرصت خواندن عمیق رفرنس‌ها را ندارند بنابراین با سوالات زیادی روبرو می‌شوند که حتی زمان کافی برای شرکت در یک دوره حضوری برای رفع اشکال و جمع‌بندی را ندارند.

دسترسی به فیلم‌های گردآوری شده کلاس‌های حضوری به پزشکان کمک می‌کند تا در هر زمان و مکانی بتوانند از آموزش‌های اساتید، نکات مهم در جمع‌بندی رفرنس‌ها، شرح درس و رفع اشکال استفاده کنند.

 لازم به ذکر است که از سال 1398 به بعد جلسات رفرنس خوانی به دلیل عدم امکان توضیح واضح مطالب رفرنس توسط اساتید موسسه رهپویان شریف به تعلیق در آمد. اما به ازای آن کتب کیمیا هوشمند موسسه رهپویان شریف عرضه شد. در این کتب متن کتاب به صورت توضیح مفهومی عرضه می شود. از سوی دیگر صدها ساعت فیلم آموزشی و فایل صوتی (مجموعه رهبورد) که قابل ارائه از طریق اپلیکیشن رهپویان شریف است در این کتب کیمیا هوشمند عرضه شده است.

گذر موفقیت آمیز از آزمون شفاهی بورد ( اسکی)

یکی از چالشی‌ترین مراحل دریافت بورد، گذر موفقیت آمیز از آزمون شفاهی بورد ( آسکی) است. برای آمادگی در این مرحله شما نیاز دارید تا بخش زیادی از آموخته‌های خود را بصورت شفاهی و در لحظه با تشخیص صحیح بیماری و ارزیابی کیس آزمون ارزیابی و از این مرحله گذر کنید.

امتحان آسکی همانند سایر بخش‌های آزمون ارتقاء و بورد نیاز به آمادگی، مشاهده کیس، رفع اشکال زیر نظراساتید دارد. در این بخش بجای خواندن منابع یا کتب جامع متقاضیان در دوره‌های آمادگی آزمون شفاهی (اسکی) شرکت می‎‌کنند.

در طول 18 سال فعالیت رهپویان شریف و برگزاری کلاسهای آمادگی آزمون آسکی، متقاضیان زیادی با تهیه فیلم های دوره های قبل و حضور در دوره جاری زیر نظراساتید مطرح و بوردمن‌های قبلی با کیس‌های زیادی آشنا و میزان تسلط خود را ارزیابی می‌کنند.

انتخاب محصولات کتب مرور سریع، فیلم آسکی و مجموعه اکسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر دغدغۀ این روزهای شما آمادگی برای آزمون ارتقاء و بورد است با یک تماس همین حالا اقدام کن.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

02166908000

همچنین می توانید جهت اطلاع از ویژگی ها و خدمات پکیج های رهپویان شریف به صفحه ما در شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید.

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=”34494|medium” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://drsharif.org/wp-content/uploads/2022/01/فیلم-آسکی-01-300×300.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *